TDC dropper ventetone

Dårlig lydkvalitet får kunder til at klage over TDC's nye ventetone, der er komponeret af Søren Rasted og Bent Fabricius-Bjerre.

publiceret d.
2009-11-09

TDC havde tidligere på året hyret Søren Rasted og Bent Fabricius-Bjerre ind til at komponere en ny ventetone til TDC.

Formålet med den nye tone var, at den skulle afspilles, når der blev ringet fra en TDC-mobilkunde til en anden. Årsagen til, at man skulle bruge en speciel ventetone, er tillægsabonnementet TDC-til-TDC, hvor man kan ringe ubegrænset til andre mobilkunder i TDC. Den nye ventetone blev brugt til at markere, at der er en TDC-kunde i den anden ende, og at opkaldet derfor foretages uden beregning.

Dårlig lydkvalitet
Problemet med den nye ventetone har været den lave lydkvalitet, som findes i telefoner. Det har medført mislyde, som kunderne har klaget over. Da mange kunder har klaget, har TDC valgt at droppe den ny tone igen.