Sonomio, teleselskab med nyt koncept

Sonomio er et nyt teleselskab, der forventer at slå dørene op i august 2010. Sonomio bliver kundeejet via aktiekøb og ønsker at blive et reelt alternativ til telemarkedets nuværende aktører gennem gennemskuelige priser og en grøn profil.

publiceret d.
2010-03-25

Bag Sonomio står bl.a. to tidligere direktører i Sonofon, og man kan da også konstatere at både navn og logo er inspireret af noget, der er set før.

Konceptet om enkle produkter, troværdighed, gennemsigtighed og en grøn profil er også set før, men udførelsen hos andre selskaber er ofte præget af helt andre vilkår, når det kommer til stykket.

Telemarkedets prissammenligner har i hvert fald nok at gøre med PBS-gebyrer, opkaldsafgifter, minimumsforbrug og meget, meget mere.

Sonomio vil aflive alle disse gebyrer og genskabe forbrugernes tillid til telebranchen ved at sætte kunden i centrum.

Et af midlerne til at opnå denne tillid bliver ejerkredsen bag Sonomio, der kommer til at bestå af helt almindelige mennesker, der har købt sig en aktie i Sonomio for p.t. 2700 kr./stk.

Det er så håbet, at aktionærerne via generalforsamlingerne vil holde Sonomio fast på de gennemskuelige priser og den grønne profil.

Umiddelbart vil Sonomio satse på almindelig mobiltelefoni og mobilt bredbånd, og vi vil her på telemarkedet sidde klar ved tasterne og opdatere prissammenligneren så snart Sonomio er klar til at melde priser og betingelser ud.

Hvis Sonomio kan leve op til sine egne visioner og strategier, vil de utvivlsomt opnå en flot placering i vores prissammenligning, idet priserne på telemarkedet udgøres af de totale priser inkl. alle de mere eller mindre skjulte gebyrer, som diverse selskaber har udstyret sine abonnementer med.

Emner: sonomio, gebyr