Velgørenhed og mobiltelefoni

Ding-dong, det ringer på døren - udenfor står Folkekirkens Nødhjælp, Red Barnet, Kræftens Bekæmpelse eller en anden velgørende organisation. Du smider et par mønter i bøssen, lukker døren og står tilbage med en dejlig fornemmelse i maven. Telemarkedet viser dig, hvordan du kan opnå den samme gode samvittighed hver eneste dag gennem dine helt almindelige telefonopkald.

publiceret d.
2010-06-08

Teleselskaber kan vælges ud fra mange forskellige kriterier; pris, kundeservice, andre kunders bedømmelse, etik, moral og meget mere. Det er også muligt at vælge teleselskaber, som giver dig mulighed for at støtte velgørende formål via mobiltelefoni.

Velgørende muligheder med mobiltelefoni:

  • Familietele: Er Ældre Sagens teleselskab, og 2% af omsætningen går til Ældre Sagens socialhumanitære arbejde. Det er dog kun medlemmer af Ældre Sagen, der kan tegne abonnement, men da alle - uanset alder - kan blive medlem af Ældre Sagen formedelst et kontingent på 115 kr./halvår skulle det ikke være nogen hindring. Mere om Familieteles abonnementer og priser.
  • CBB Mobil: Har sit helt eget koncept, der hedder "Støt med CBB". Du tilmelder dig via deres hjemmeside og så donerer CBB Mobil 6% af dit taleforbrug til velgørenhed. Du kan endda selv vælge hvilken organisation eller sportsklub, du vil støtte, hvis du har specielle ønsker om, hvad dine støttekroner skal gå til. Se mere om CBB Mobils priser.

Summa summarum; lidt god samvittighed at trøste sig med, næste gang du klandrer dig selv for at have talt for meget i telefon igen - og det for en særdeles lav merpris, der nok alligevel ikke gør det helt store indhug i dit månedlige budget.